Reutilització i aprofitament d’aigües grises i pluvials en edificis

La reutilització i l’aprofitament d’aigües grises i pluvials han esdevingut elements clau davant l’actual context de sequera i canvi climàtic. A més, l’entrada en vigor a Barcelona de la nova Ordenança Municipal d’Aigües Grises reforça la necessitat de conèixer els criteris tècnics i normatius relacionats amb aquests sistemes.
En aquest context, Tecnoaula organitza el curs Reutilització i aprofitament d’aigües grises i pluvials en edificis els dies 2, 4, 9, 11 i 16 de juny de 2026, en horari de 17 a 20 h, en format presencial (a la seu del Col·legi) i per videoconferència. La sessió del 16 de juny inclourà una visita tècnica presencial.
Una formació especialitzada orientada a aprofundir en els criteris tècnics i normatius relacionats amb aquests sistemes. La formació s’adreça principalment a tècnics i professionals vinculats a projectes d’edificació. El programa abordarà aspectes com la situació hídrica i mediambiental actual, la legislació vigent sobre reutilització d’aigües grises i pluvials, així com l’estructura, components, disseny i dimensionat de les instal·lacions en edificis. També inclourà una visita guiada a un edifici amb equipament de reutilització d’aigües grises en funcionament.
El curs serà impartit per Albert Soriano, professor de l’Escola Gremial d’Instal·ladors d’Electricitat i Fontaneria de Barcelona, col·laborador de l’Escola de l’Aigua i cap de la comissió d’aigua de FEGICAT.
Consulteu tota la informació detallada a Tecnoaula.
Inscriu-te aquí al curs.


