ENGINYERS BCN present a l’acte de graduació de l’EUSS

El 21 de novembre de 2025 va tenir lloc la cerimònia de graduació de la 29a promoció d’alumnes de l’EUSS en les disciplines d’Enginyeria en Organització Industrial, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Elèctrica, Enginyeria en Energies Renovables i Eficiència Energètica i Enginyeria de l’Automoció.
L’acte es va celebrar a la Sala d’Actes de Salesians de Sarrià i va reunir prop de 400 persones, entre graduats i graduades, familiars, amics i membres del personal de l’EUSS. El degà del Col·legi, Ricard Nogués; el vicedegà, Sergi Albet; i el secretari, Xavier Urbano, hi van assistir en representació d’ENGINYERS BCN, entitat patrocinadora de la graduació.
La cerimònia es va iniciar amb el discurs de benvinguda del director del centre, el Dr. Ignasi Florensa.
Tot seguit, el degà Ricard Nogués va adreçar unes paraules als nous enginyers i enginyeres per destacar els beneficis de la col·legiació. Va remarcar que «l’enginy aplega paraules com aptitud, capacitat, comprensió, coneixement, encert, habilitat, intel·ligència, raó i talent, que transformen el nostre interior per assolir els nostres projectes personals».

També va subratllar que «ENGINYERS BCN us ajudarà sempre. Som la comunitat que us farà créixer: les comissions tècniques per compartir coneixement i generar networking en el vostre futur sector; un univers d’empreses col·laboradores que ofereixen avantatges i descomptes; l’assessorament legal i tècnic per garantir-vos seguretat normativa; el suport per crear la vostra empresa; la borsa de treball; l’orientació per elaborar el millor CV, i l’acompanyament permanent per entendre la professió en tota la seva amplitud. El Col·legi us espera…»
Durant l’acte, el Col·legi va lliurar el premi al millor expedient de l’escola a Ximena Drago, per la nota obtinguda en el grau d’Organització Industrial. La guardonada va rebre un any de col·legiació gratuït i un iPad. També van ser distingits per l’excel·lència del seu expedient acadèmic Elena Rodríguez (Enginyeria en Energies Renovables i Eficiència Energètica), Rayan Oulad Ahmed (Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica), Óscar Méndez (Enginyeria Mecànica), Juan Esteban de los Ríos (Enginyeria de l’Automoció) i Júlia Margenats (doble grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Enginyeria Mecànica). Tots ells també van ser premiats amb un any de col·legiació gratuït.
A la celebració hi va assistir igualment el director general d’Universitats de la Generalitat, Miquel Soriano, qui va destacar la importància de «veure l’enginyeria amb ulls de dona» per aprofitar tot el talent disponible, posant de relleu que entre els estudiants reconeguts pels millors expedients hi havia tres dones enginyeres.



