Han entrat en vigor els nous documents reconeguts per a la certificació energètica dels edificis

1 d'octubre de 2026
Comparteix
Temps de lectura
2' 16"

Des del 30 de setembre de 2026 són aplicables els documents reconeguts actualitzats del procediment per a la certificació de l’eficiència energètica dels edificis.

El Reial decret 390/2021, d’1 de juny, regula el procediment bàsic per a la certificació de l’eficiència energètica dels edificis. La nota informativa conjunta de la Secretaria d’Estat d’Energia i la Secretaria d’Estat d’Habitatge i Agenda Urbana, de 25 de març de 2026, recull els documents reconeguts aplicables des del 30 de setembre de 2026.

DOCUMENTS RECONEGUTS AFECTATS

•   Certificat d’eficiència energètica.

•   Qualificació de l’eficiència energètica dels edificis.

•   Informe d’avaluació energètica de l’edifici en format electrònic (XML) i el corresponent esquema XSD.

•   Condicions tècniques dels procediments per a l’avaluació de l’eficiència energètica dels edificis.

•   Etiqueta d’eficiència energètica de projecte.

•   Etiqueta d’eficiència energètica d’obra acabada.

•   Etiqueta d’eficiència energètica d’edificis existents.

PRINCIPALS NOVETATS

•   Les dues etiquetes actuals se substitueixen per les tres etiquetes d’eficiència energètica establertes al Reial decret 390/2021, d’1 de juny: projecte, obra acabada i edificis existents. També se’n modifica la capçalera i es completa el nom de l’indicador principal.

•   El nou model de certificat d’eficiència energètica incorpora canvis a la primera pàgina i als annexos I, III i IV, i crea un nou annex V amb la informació del tècnic certificador, anteriorment inclosa a la primera pàgina.

•   El nou document de qualificació de l’eficiència energètica dels edificis conté la informació, les característiques i el model del certificat d’eficiència energètica, així com els models de les etiquetes d’eficiència energètica. Les etiquetes han d’utilitzar necessàriament una tipografia lliure de drets: Roboto.

•   El nou document de Condicions tècniques dels procediments per a l’avaluació de l’eficiència energètica dels edificis incorpora una adaptació menor: la inclusió dels sistemes d’automatització i control de l’edifici a l’apartat 2 i la revisió de la referència del fitxer climàtic a l’apartat 6.1.

•   El nou document d’informe d’avaluació energètica de l’edifici en format electrònic (XML) i el corresponent esquema XSD s’han adaptat als canvis introduïts en la resta de documents reconeguts, en particular al Certificat d’Eficiència Energètica.

Podeu consultar aquí la nota informativa sobre el procediment per a la certificació de l’eficiència energètica dels edificis vigent a partir del 30 de setembre de 2026.