Postgrau Facility Management

Dates i horaris
Del 26 d'octubre de 2023 al 12 de setembre de 2024
Dijous de 16 a 20 h
Tipus
Presencial i videoconferència
Durada
120 hores
Lloc
CATEB
Bon Pastor, 5
08021
BARCELONA

Organitzat per

Aquest curs s’ha programat entre el Col·legi de l'Arquitectura Tècnica de Barcelona (CATEB) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN).

 

imatgelogo      
         

Objectius

La profunda transformació de la dinàmica del treball fa que la gestió del manteniment dels actius d'edificis i els seus serveis generals sigui una bona sortida laboral a la situació actual del sector.

 

Perquè volem que els tècnics adquirireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.

 

Perquè siguis capaç d'analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió. 

 

Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.

 

Perquè siguis capaç de millorar l'eficiència energètica. 

 

Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveis auxiliars). 

 

Destinataris

Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

Programa

Mòdul 1. La figura del Facility Management(20 hores: 16 hores presencials i 4 hores a distància)

  • Anàlisi de la situació actual i futura
  • Competències i Funcions
  • Models de FM
  • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
  • Normativa de referència

 

 

Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (22 hores: 20 hores presencials i 2 hores a distància)

  • Durabilitat i Cicle de Vida
  • Gestió en Fase de projecte i obres
  • Model de gestió del FM
  • Licitació i contractació de serveis
  • Visita a un edifici

 

 

Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (12 hores presencials)

  • Processos en un edifici
  • Control de costos i gestió financera
  • Quadre de comandament i indicadors de gestió
  • Tecnologies orientades a la gestió

 

 

Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (16 hores presencials)

  • Gestió Energètica
  • Contractació de subministraments
  • Certificacions sostenibles
  • Edificis saludables
  • Visita a un edifici 

 

 

Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (12 hores presencials)

  • Les instal·lacions en els edificis
  • El Pla de Manteniment I GMAO
  • Serveis de Manteniment

 

 

Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores presencials)

  • Serveis de seguretat
  • Plans d'emergència i autoprotecció
  • PRL i CAE

 

 

Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (8 hores presencials)

  • Serveis de Neteja
  • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

 

 

Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (16 hores presencials)

  • Planificació i gestió d'espais
  • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
  • Manual de Disseny dels espais
  • Visita a un edifici

 

 

Mòdul 9. Habilitats (16 hores presencials) (hores distribuïdes al llarg del postgrau)

  • Tècniques de negociació
  • Tècniques de comunicació
  • Treball en equip

 

(les dates dels mòduls són orientatives i susceptibles a possibles canvis)

Impartit per

 
Albert Pons Pujol, Arquitecte Tècnic col·legiat. Soci Director de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.
 
Óscar Subirats Rebull, Arquitecte Tècnic col·legiat i Enginyer tècnic Industrial. Certified Energy Manager (CEM ®) i CMVP® (EVO). Energy Manager a COMSA Service.
 
 
Miquel López Reig, Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.
 
 
Jesús Piñel Benito, Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.
 
 
Susana Martínez Rivera, Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.
 
 
Iñaki Rigo García, Arquitecte. Postgrau Facility Management. Director de projectes vinculats a FM a TBA Facilities.
 
 
Noelia Jordán Martín, Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.
 
 
Pedro José Jiménez Mata, Arquitecte tècnic. Responsable del Departament de Facility Management a TBA Facilities.
 
 
Anna Lluïsa Baró, Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CATEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.
 
 
Adriana Miras Ecija, Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.

Drets d'inscripció

Preu col·legiats (presencial): 1000 €
Preu precol·legiats (presencial): 1000 €
Preu no col·legiats (presencial): 2500 €
Preu col·legiats (en línia): 1000 €
Preu precol·legiats (en línia): 1000 €
Preu no col·legiats (en línia): 2500 €

Els drets d'inscripció per a col·legiats del Consell i de la METGEC serà el preu de col·legiats. Contacta amb el Departament de Formació per a realitzar les gestions corresponents abans de formalitzar el pagament. Tel. 934961420 o bé per email a: formacio@ebcn.cat

 

Formes i terminis de pagament dels cursos

 L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

 

  • Targeta de crèdit o dèbit
  • Bizum
  • Carta amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament *:
    • Si ets client de Caixabank, a través de la Linea Oberta de CaixabankNow
    • Si no ets client, des del mateix portal CaixabankNow, a través de l'opció codi CPR i/o emissora

* Si vols saber quins passos has de seguir, fes clic aquí.

Una vegada fet el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic

Observacions

Formació subvencionada per col·legiats en situació d’atur

El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

 

Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

*Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

 

 

Metodologia

Es podrà seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del CATEB. També es podrà seguir per videoconferència a través de l'aplicatiu ZOOM.

 

Es combinarà teoria i pràctica. El professorat trasllada a l'aula, de forma pedagòtica, els casos pràctics reals en els quals ha treballat i a partir dels mateixos s'estableixen els procediments teòrics i pràctics. 

 

Es treballarà al campus del CATEB, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d'on us ocnnectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions. 

 

Avaluació

Es realitzarà avaluació  contínua per poder treure el màxim rendiment de la formació i per tant caldrà una assistència al 80% de les classes. 

 

Assistència

L’organització informa que les faltes d’assistència per part de l'alumnat en cap cas podran ser recuperables.

 

Anul·lacions

Per anular la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

Les anul·lacions d’inscripcions als cursos s’hauran de comunicar al Departament de Formació (formacio@ebcn.cat  o Tel. 93 496 14 20).

 

Les anul·lacions comunicades dins dels 5 últims dies abans de l’inici del curs, o una vegada iniciat el curs, comportaran la pèrdua del 100 % de l'import del curs. 

 

El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

 

Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.